torsdag 29. oktober 2020

Sørumvott

Eg har vore i kontakt med mang eit Husflidslag,
i denne votteprosjekttida.
Grende Husflidslag,
kunne hjelpe meg med mønsteret til Sørumvotten.
utdrag frå mønsteret:
En av Norges mest fremtredende ætter
i middelalderen,
var Sudreimsætten på Romerike.
Den hadde sitt ættesete på Sudreim gård
(Sørum gård ved Sørum kirke).
Jon Ivarsson (Raud) var en av ættens tidligts nevnte personer,
han ble slått til ridder i 1295.
At Jon Raud var ansett som en av landets første menn,
slutter vi av at Kong Håkon V i 1302
ga sin datter Agnes til ekte med Jon Ivarsons sønn,
Haftor Jonsson.
Som adelsvåpen brukte Haftor Jonsson en rose.
Det er den vi dag kan se i Sørums kommunevåpen.

Som symbol på at elva "deler" Sørum i to,
er det satt inn symbol for
tømmerhaker/fløterhaker i kors,
med hjerte på 2 sider.
Ytterst på votten er det satt inn symbol for 
Solkorset.
Ved inngangen til Sørum kirke står dette symbolet.
strikka i Ask, Hillesvåg ullvarefabrikk
pinne 3
Vottane er litt store,
men ikkje større at dei kan tovast ved bruk.

 Det er morro å vite bakgrunnen til eit mønster.
Mange gonger er motiv som her,
del av historen i bygda.

4 kommentarer:

  1. Vottene får mer verdi når vi kjenner historien til mønsteret! Dette var artig å lese. Fint med oransje på grått!

    Klem Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Eg var litt usikker når eg starta på vottane, om grått og oransje ville markert mønster. Etterkvart lika eg det meir og meir

      Slett
  2. Veldig fine! Kan eg spørre kva garn det er? Og fargekoden på deg oransje? 🧡 og gjerne gråfargen og

    SvarSlett
    Svar
    1. Som det står i innlegget, så er vottane strikke i Ask, frå Hillesvåg. Fargekodane har eg ikkje tilgjengelig her og nå.

      Slett