torsdag 8. oktober 2020

Caroline Halvorsens votter

I oktober, i en uhøytidelig vottealong 2020,
er tema fletter.
Eg valgte Caroline Halvorsens vott, Oslo,
frå boka: Votter, Strikkemønstre fra hele Norge
Nina Granlund Sæther

Nina Granlund Sæther skriv: (utdrag)

Danmark fikk sin første strikkebok allerede i 1847.

I Norge skulle det gå enda mange år, før vi fikk tilsvarende bok.

I 1901 kom Caroline Halvorsens "Strikkebog for barneskolen og hjemmet". For første gang fik vi en pedagogisk bok som tok for seg grunnleggende strikketeknikk fra dem enkleste lapp til avanserte strømper

Caroline Halvorsen var blant de første elevene ved Den Kvindelige Industriskole i Kristiania, da den åpnet i 1875. Året etter ble hun lærer.

Når eg såg gjennom mønster og omtale,
så virka denne strikkeboka frå 1901 noko kjent.
Det er same bok eg har arva via mor, 
som igjen arva denne av ein slektning,
som ein gong i tida var handarbeidslærerinne.
Tilbake til vottane
Etter at eg gjorde eit stort innkjøp på Hillesvåg Ullevarefabrikk,
så har eg strikka mykje i garn derifrå.
Her er brukt Ask og pinner nr 2.
Kan nok med fordel bruke pinner 2,5 
om eg skal stikke desse vottane ei anna gong,
dette paret vart litt i det minste til meg.
fargen er nok litt meir grøn,
enn det som viser på biletet..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar