lørdag 3. september 2022

Frivilligvotten, Den Norske Turistforening, Sør

I oppskrifta kan ein lesa:
2022 er Frivillighetens år
De frivillige er hjertet i organisasjonen,
og det ser vi i hjertet på votten.
Hyttene er et sted å samles, og takket være våre frivillige 
har vi mange hytter til hygge og ly.
Øverst ser vi en rad med stjerner 
- siden de frivillige er stjernene i organisasjonen vår.
Så er det en haug med T-er.
T-er viser vei,
løypemerkerne maler dem,
turledere og tilsyn følger dem,
og de binder sammen hyttenettverket.
Takk!
Oppskriften er laget og prøvestrikket 
av frivillige i DNT Sør
eg er ikkje lenger medlem av DNT,
men fekk lyst å strikke vottane likevel.
Diagrammet ser ganske enkelt ut,
men med mange lange sprang,
og mange T-er over alt
må eg bare innrømma
 at det vart nokre feil og opprekninger.
Eg kom i mål tilslutt.
Dei feila eg ikkje har retta, er det ingen som ser.
Varmer gjer dei likevel.
Garn: Ask, Norsk ullgarn, Hillesvåg ullvare fabrikk
pinner 2.5.

2 kommentarer:

  1. Fine votter! Slike skulle jeg gjerne strikka ettersom jeg er medlem og ivrig turgåer. Ask må være et fint vottegarn.

    Hilsen Ingunn

    SvarSlett